.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از «هاموی» تا انواع موشک اندازها و تانک ها؛
نگاهی گذرا به زرادخانه تسلیحاتی داعش
یکی از دلایلی که گروه تروریستی داعش می تواند به عملیات تهاجمی خود به رغم شکست های اخیر ادامه دهد، تجهیزات نظامی گسترده آن است.

یکی از دلایلی که گروه تروریستی داعش می تواند به عملیات تهاجمی خود به رغم شکست های اخیر ادامه دهد، تجهیزات نظامی گسترده آن است که بیشتر آن را از عراقی ها به سرقت برده است.

به گزارش شمال نیوز، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی نوشت: داعش به تازگی تعدادی از مواضع خود را از دست داده است، اما حملات این گروه از همیشه بیشتر شده است. یکی از دلایلی که گروه تروریستی داعش می تواند به عملیات تهاجمی خود به رغم شکست های اخیر ادامه دهد، تجهیزات نظامی گسترده آن است که بیشتر آن را از عراقی ها به سرقت برده است.

به همین دلیل است که داعش سلاح های زیادی در اختیار دارد. آمریکا تجهیزات و سلاح های نظامی بسیاری به ارتش عراق داده و داعش در بسیاری از حملات و پیشروی های خود آنها را به سرقت برده است.

 

در اینجا تنها تعداد کمی از سلاح ها در زرادخانه داعش را مورد بررسی قرار می دهیم:

تانک های «تی 55»

برآورد شده است که داعش حدود 30 دستگاه تانکT-55  در اختیار دارد، اگر چه معلوم نیست که عناصر این گروه چگونه می توانند آنها را هدایت کنند. سری تانک های T-55 یک خط تانک مربوط به شوروی است که از پایان جنگ جهانی دوم تا دهه 1980 تولید شده است.


با وجود سن بالای این تانک ها، از آنها در 50 ارتش در سراسر جهان استفاده می شود. از ویژگی های این تانک داشتن لایه های زره سنگین، همراه با توپ 100 میلی متری و یک قبضه مسلسل 7.62 میلی متری است.

 

تانک های «تی 62»

تخمین زده شده است که داعش 15 فروند تانک مدل  T-62در اختیار دارد. T-62  تانک اصلی جنگ های شوروی بود که جایگزین T-55 شد بود. این تانک های به شکل گسترده ای توسط عراقی ها در طول جنگ ایران و عراق مورد استفاده قرار گرفت.

 T-62 به شدت زرهی با یک قبضه مسلسل 115 میلی متری با دو مسلسل جانبی است.

 

تانک های «تی 72»

داعش حدود پنج تا ده دستگاه تانک  T-72در اختیار دارد، اگر چه معلوم نیست که آیا آنها قادر خواهند بود از این تانک های استفاده کنند یا خیر. تانک T-72 از نسل دوم تانک های شوروی است. این تانک برای اولین بار در سال 1971 وارد خط تولید شد و هنوز هم تولید می شود.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.